אזולאי למנדלבליט: "הורה למשטרה למנוע טקסי נשות הכותל"

    אין צורך לומר כי קיומו של הטקס, בניגוד להנחייתך והנחיית היועהמ"ש של המשרד, הינו הפרה גסה ובוטה של החוק ומייצגיו. אשר על כן, אבקשך כי תפעל למצות את מלוא ההליכים כנגד מפרי החוק, כמו"כ, אבקשך כי תואיל להורות למשטרה כי אין לאפשר את קיומו של טקס מעין זה בעתיד".
    איתי גדסי No Comments on אזולאי למנדלבליט: "הורה למשטרה למנוע טקסי נשות הכותל"

    בעקבות הפרת קביעת היועץ המשפטי על ידי 'נשות הכותל' שיגר שר הדתות אזולאי מכתב למנדלבליט שבו הוא מבקש למצות את מלוא ההליכים כנגד מפירי החוק • "למרות הסיכומים המוקדמים נשות הכותל הפרו את התחייבויותן"

    אזולאי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    אין צורך לומר כי קיומו של הטקס, בניגוד להנחייתך והנחיית היועהמ"ש של המשרד, הינו הפרה גסה ובוטה של החוק ומייצגיו. אשר על כן, אבקשך כי תפעל למצות את מלוא ההליכים כנגד מפרי החוק, כמו"כ, אבקשך כי תואיל להורות למשטרה כי אין לאפשר את קיומו של טקס מעין זה בעתיד".
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שני) הפרו 'נשות הכותל' את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאחר שקיימו את טקס 'ברכת הכוהנות' ברחבת הכותל המערבי וזאת בניגוד לדעתו המפורשת של מנדלבליט בערב חג הפסח.

    בעקבות ההפרה הבוטה, בשעות האחרונות, שיגר שר הדתות דוד אזולאי מכתב למנדלבליט שבו הוא מבקש למצות את מלוא ההליכים כנגד מפירי החוק.

    בדבריו כתב אזולאי כי "כידוע לך, בסיכומו של הדיון שנערך אצלך בערב חג הפסח תשע"ו, ועניינו כוונת ארגון "נשות הכותל" לקיים טקס "ברכת כוהנות" במהלך תפילתן ברחבת הכותל המערבי בחול המועד פסח, הודעת כי קיום טקס כזה, הינו דבר הנוגד את תקנה 2(א)(1א) לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים. תשמ"א-1981, שכן אין זה מנהג המקום".

    עוד הוא הוסיף במכתבו כי "לאחר הדיון אצלך הוציא היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת, עו"ד ישראל פת, לארגון נשות הכותל מכתב שבמסגרתו הודיע לנשות הכותל כי הן מנועות מלקיים טקס כזה ברחבת הכותל, בכפוף להליכי שימוע".

    8160b2aa-3aa9-4dac-8210-17b122244c6b

    לדבריו, "נשות הכותל מסרו את תגובתן למכתבו של עו"ד פת בערב חג הפסח ואילו הוא הודיע להן במכתבו מאתמול כי עמדתן אינה מקובלת ואין מקום לערוך טקס זה ברחבת הכותל, באשר הוא בניגוד למנהג המקום".

    "יצויין כי, למרות הסיכומים המוקדמים נשות הכותל הפרו את התחייבויותן וקיימו טקס ברכת כוהנות בחוה"מ פסח ברחבת הכותל באין פוצה פה ומצפצץ. לצערי, היום בבוקר שוב, ר"ח אייר תשע"ו, קיימו נשות הארגון ברחבת הכותל את הטקס בשנית ובפומבי, וזאת על אף הודעתו של עו"ד פת, לב"כ הארגון, כי הוא דוחה את טענותיהן בדבר עריכת טקס ברכת כוהנות ברחבת הכותל", כתב אזולאי.

    עוד הוא הבהיר כי "אין צורך לומר כי קיומו של הטקס, בניגוד להנחייתך והנחיית היועהמ"ש של המשרד, הינו הפרה גסה ובוטה של החוק ומייצגיו. אשר על כן, אבקשך כי תפעל למצות את מלוא ההליכים כנגד מפרי החוק, כמו"כ, אבקשך כי תואיל להורות למשטרה כי אין לאפשר את קיומו של טקס מעין זה בעתיד".



    0 תגובות